تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

اجرای صدها عملیات نامنظم علیه نیروها و مزدوران اماراتی در بندر الحدیده

یمن

                               نیروهای مبارز یمنی

در حالی که نیروهای متجاوز سعودی- اماراتی در یک منطقه وسیع متوقف شده و توان پیشروی ندارند، هر لحظه در معرض حملات نامنظم و چریکی از سوی کمیته های یمنی قرار گرفته و تلفات سنگینی را متحمل شده و می شوند.

این حملات طی چند روز گذشته بسیار سنگین و کم سابقه توصیف شده و در جریان آن صدها نفر از مهاجمین به هلاکت رسیده و شمار بیشتری مجروح شده و تعدادی نیز به اسارت درآمده اند و این حملات همچنان ادامه دارد.

به گزارش اعلام الحربی یمن، یگان هایی از ارتش و کمیته های مردمی یمن (دو روز قبل) در حمله ای کم سابقه موفق شدند یک گردان از نیروهای ائتلاف مزدور عربستان را در منطقه الفازه در ساحل غربی یمن به طور کامل منهدم کنند.
بنابر این گزارش، در جریان این حمله که گردان “ابوهارون” از لشکر پنجم مزدوران هدف قرار گرفت، پس از رصدهای دقیق اطلاعاتی، حمله آغاز و تمامی نیروهای موجود در آن هدف تهاجم سنگین نیروهای یمنی واقع شدند.  

به گفته اعلام الحربی یمن، پس از اتمام کار ۷۵ جنازه عناصر به هلاکت رسیده از پادگان خارج شده اما هنوز جنازه ده ها مزدور دیگر در هر گوشه پادگان به چشم میخورد. همچنین نیروهای یمنی در این حمله برق آسا موفق شدند ۱۰ تن از مزدوران سعودی را به اسارت خود درآورده و تمامی تجهیزات این گردان را نیز به غنیمت بگیرند.

ملاحظه: شایان ذکر است گرچه این حجم از تلفات نیروی انسانی در یک حمله (در یک روز و در یک موقعیت) در طول جنگ یمن بی سابقه و یا کم سابقه به شمار می رود، اما وضعیت آشفته و مبهم مهاجمین و از دست رفتن روحیه نیروهای باقی مانده به گونه ای است که احتمال تکرار آن کاملا متصور می باشد.

نکته بسیار حائز اهمیت، سرمایه گذاری فوق العاده زیاد محور غربی-عبری-عربی برای این عملیاتِ بزرگ در ساحل غربی است که به خیال خودشان کار نیروهای مبارز یمنی را تمام شده فرض و فکر می کردند با بمباران های مداوم و فشار نظامی گسترده از راه دریا و ساحل می توانند عزم و اراده ملت یمن را در هم شکسته و در گام نخست ارتباط محور مقاومت با دریا را قطع کرده و سپس با افزایش حملات زمینی و هوایی، عرصه را بر آنها تنگ کرده و وادار به تسلیم و قبول شرایط رژیم سعودی نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.