تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

حمله پهپادی یمن به فرودگاه «دبی» و حمله دریایی به بندر جیزان سعودی


در پی جنگ افروزی اخیر رژیم سعودی و امارات، نیروهای یمنی ظرف یک ساعت ابتدا فرودگاه بین المللی دبی را با پهباد مورد حمله قرار دادند و سپس نیروی دریایی یمن طی یک عملیات کم نظیر قایق های گارد ساحلی سعودی در بندر جیزان را هدف قرار دادند.

معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن از توقف پروازها در فرودگاه بین المللی دبی به دنبال حمله پهپادی این نیروها به فرودگاه مذکور خبر داد.

ملاحظه: «دفتر اطلاع‌رسانی» دولت در امارت «دبی»، اعلام کرد که اخبار منتشر شده در خصوص حمله پهپادی به فرودگاه دبی صحت ندارد. اما این سازمان هنوز هیچ واکنشی به خبر حمله پهپادی یمن نشان نداده و این خبر را تکذیب نکرده است. 

عبدالسلام سخنگوی انصارالله: به زودی رژیم امارات خود را در مقابل حقایقی خواهد دید که مغالطه کردن یا تکذیب آن سخت است. سخنگوی نیروی هوایی یمن هم گفته است: بانک کاملی از اهداف در عربستان و امارات آماده شده است.

حمله پهپادی به فرودگاه دبی آن هم پس از گذشت حداقل یک ماه از سفر رئیس شرکت صنایع دفاعی رایتون آمریکا به امارات پیام‌های مختلفی به همراه دارد که می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

۱- اینکه طرف یمنی توان گسیل پهپادها و تداوم این عملیات را برای هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی و راهبردی امارات از خاک یمن با وجود محاصره هوایی این کشور ازسوی متجاوزان دارد.

۲- بمباران فرودگاه دبی چالش آشکاری برای واشنگتن است که تلاش کرد تا به مزدورانش در ابوظبی اطمینان بدهد که همچنان در امنیت خواهند بود. این حمله هدف اماراتی‌ها که تامین امنیت سرمایه‌گذاری بوده، را بی اثر کرد.

۳- هدف قرار گرفتن فرودگاه دبی که به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه‌ها از نظر تعداد مسافران در جهان شناخته می شود، ضربه مرگبار به رویاهای حاکمان دبی در تداوم شکوفایی اقتصادی این منطقه وارد می‌کند.

نیروهای مقاومت بعد از حمله به دبی، بندر جیزان واقع در عربستان را نیز هدف قرار دادند و موفق شدند طی یک عملیات کم نظیر قایق های گارد ساحلی عربستان در بندر جیزان این کشور را منهدم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.