تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

استان ادلب؛ منطقه ای ملتهب در سوریه که در آستانه جنگ تمام عیار قرار دارد

در پی تعویق چند روزه عملیات پاکسازی استان ادلب (پایتخت گروه های تروریستی)، اخبار و گزارشاتی از آرایش جدید گروه های تروریستی و انحلال یا تشکیل گروهک های جدیدی واصل شده که به عنوان نمونه می توان به مواردی از آن اشاره کرد:

۱- ادغام چند گروه وفادار به هیئت تحریرالشام (موردحمایت ترکیه) شامل گروههای جیش حماه، جیش البادیه و جیش ادلب که از این پس با نام مشترک «سپاه أبوبکر الصدیق» نامیده می شود.

۲- ادغام گروههای جیش حلب، جیش الغوطه و جیش الشرقیه و تشکیل گروهک جدیدی به نام «سپاه عمر ابن الخطاب».

۳- ادغام گروههای جیش الشام، جیش الحدود و جیش الساحل و تشکیل گروهک جدیدی به نام «سپاه عثمان بن عفان».

اندیشکده آمریکایی کارنگی که مرکز خاورمیانه ای آن در بیروت مستقر است، در تحلیلی علل اصلی توافق روسیه و ترکیه در مورد ادلب را اینطور برشمرده است:

– مدیریت و نظارت ترکیه بر روی گروههای تروریستی حاضر در سوریه از جمله هیئت تحریرالشام، القاعده، جبهه فتح شام، جبهه النصره و… همچنین کنترل پروژه کردی تحت حمایت آمریکا در شرق سوریه.

– مذاکره با آمریکا در راستای عدم خروج ایران از سوریه تحت این عنوان که روسیه در حال مدیریت کردن ایران است.

– متقاعد کردن اروپا برای کمک به بازسازی سوریه چرا که با توقف حمله به ادلب، بحران هجوم دوباره آوارگان به اروپا را از بین برده است.

ملاحظه: هرچند در پی توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب، پاکسازی آن از وجود تروریست هاموقتا از اولویت محور مقاومت خارج شده، اما هنوز به عنوان یک موضوع جدّی مترصد زمان و فرصت شروع عملیات نهایی است.

آنچه مسلم است، این شهر هم اکنون پایتخت تروریست های باقی مانده از هفت سال بحران و جنایت در سوریه است که هرکدام شان با حمایت یکی از کشورهای خارجی شکل گرفته و بعضا تاریخ مصرف شان به اتمام رسیده و تسویه حساب داخلی ادلب پس از توافق سوچی در همین راستا قابل ارزیابی است.

در هر حال شرایط گویای آنست که علیرغم فعل و انعالات سیاسی، مقدمات شروع عملیات بزرگ پاکسازی ادلب در آینده نزدیک در حال فراهم شدن است و نقش های فردای این شهر بسیار روشن به نظر می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.