تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

واکنش پنتاگون به حمله موشکی ایران در شرق فرات و پیامدهای این حمله

«شان رایان»؛ سخنگوی ائتلاف آمریکائی به اصطلاح ضدداعش روز دوشنبه (۹۷/۷/۹) در واکنش به حمله موشکی ایران به مقر تروریست ها در سوریه اعلام کرد: هیچ نیرویی از ائتلاف، در خطر نیست.

سخنگوی ائتلاف آمریکائی در این خصوص گفت: نیروهای ایرانی شب گذشته بدون اطلاع قبلی! یک حمله انجام دادند.

وی افزود: منابع خبری اعلام کردند آنها این حمله را علیه ستیزه‌ جویانی (تروریست ها) انجام دادند که تهران آنها را مقصر حملات اخیر به رژه نظامی در ایران می داند؛ نیروهای ائتلاف هنوز در حال ارزیابی و بررسی حمله هستند.

ملاحظه: بر اساس اطلاعات اولیه، شمار بسیاری از تروریست های تکفیری و سرکردگان آنها در حمله موشکی ایران کشته یا زخمی شده اند که از جمله آنها به هلاکت «ابوعلی المشهدانی» از فرماندهان رده اول داعش می توان اشاره کرد.  

با توجه به اینکه تروریست های مستقر در شرق فرات کاملا تحت حمایت آمریکا و متحدانش (بویژه رژیم سعودی) قرار دارند، لذا آمریکا در یک موضع گیری بسیار محتاطانه سعی کرده تا به نکاتی از جمله تهدید هوانوردی و عدم هماهنگی با ائتلاف ضدداعش اشاره کند.

در همین رابطه «شان رابرتسون»؛ یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا حمله موشکی ایران به مناطقی در شرق فرات در سوریه را “تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی و غیر مسئولانه” توصیف کرده و ضمن اشاره به اینکه “این حمله بدون هماهنگی با نیروهای ائتلاف به رهبری واشنگتن” صورت گرفته، مدعی شده: با وجودی که حمله مذکور به نیروهای ائتلاف آسیبی وارد نکرده اما ارزیابی ما از آن ادامه دارد.

وی افزوده: با در نظر گرفتن حریم هوایی پیچیده در آن منطقه، این نوع حملات، نیروهای فعال در مبارزه با داعش در سوریه را به خطر می اندازد.

وی با تاکید بر “تاسیس کانال ارتباطی بین آمریکا و روسیه برای تفکیک نیروها در سوریه” گفته: ایران از این گونه تدابیر استفاده نمی کند؛ شلیک موشک به حریم هوایی بدون هماهنگی! تهدیدی برای هوانوردی نظامی و غیرنظامی است.

وی تصریح کرده: نیروهای ائتلاف توان کافی برای شکست بقایای داعش در دره فرات میانی را دارند؛ هر نوع رفتار ایران در این منطقه غیرمسئولانه٬ ناامن و مسبب افزایش تنش است.

در همین رابطه یکی از مقامات پنتاگون اعلام کرده که موشک‌های ایرانی در سه مایلی نیروهای آمریکایی فرود آمده اند؛ (چیزی در حدود ۵ کیلومتری آنها) و لذا این موضوع برای آنها بسیار مهم و تعیین کننده است چرا که اولا شلیک موشک ها تا فرود آنها در شرق فرات چند دقیقه طول کشیده و از آن مهمتر اعزام پهبادها قطعا بیش از یک ساعت از فضای عراق عبور کرده تا روی هدف رسیده بنابراین اگر آمریکایی ها در این فرصت بسیار زیاد، به نحوی درجریان قرار می گرفتند، اقدامی انجام داده و یا حداقل سران تروریست ها را مطلع و از مهلکه نجات می دادند؛ اما واقعیت های میدانی نشان می دهد که حمله موشکی و پهبادی فوق کاملا غافلگیرانه و مبتنی بر اطلاعات دقیق انجام شده و ثانیا نقاطی هدف واقع شده که بطور طبیعی زیر دید مستقیم آمریکایی هاست و آنها قطعا اطلاعات بسیار دقیق و بهنگامی از تحرکات تروریست ها در اختیار دارند ولی نه تنها اقدامی علیه تروریست ها انجام نداده و نمی دهند بلکه بطور همه جانبه از آنها حمایت هم می کنند.

لذا در شرایط فعلی هم کار برای تروریست ها و هم آمریکایی ها و سایر نیروهای غربی (از جمله فرانسوی ها) مستقر در سوریه سخت شده زیرا قادر به تامین امنیت از خودشان نیستند و در فرآیند تقابل با جبهه مقاومت، احتمال حمله موشکی از سوی نیروهای ایرانی و یا متحدین را یک مسئله کاملا جدی ارزیابی می کنند که اگر نتوانند برای آن راهکار فوری پیدا کنند، مجبور به ترک سوریه خواهند شد.

از سوی دیگر حمله موشکی ایران پیام بسیار روشنی نیز برای رژیم اشغالگر قدس دارد و به آنها تفهیم کرده که هر لحظه امکان فرود انواعی از موشک و پرواز پهباد ایرانی بر روی اهدافی در سرزمین های اشغالی وجود دارد.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشت، تاثیر فوق العاده مهم حمله فوق بر افزایش روحیه جبهه مقاومت در سوریه، عراق، یمن و… است که در عرصه عمل، بخوبی بر توان استفاده بموقع از این سلاح راهبردی آگاه شده و متقابلا تاثیر شدید منفی بر روحیه رژیم های سفاک سعودی، امارات و…خواهد گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.