تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

تشریح تخلفات گسترده دولت از جمله ولی الله سیف؛ رئیس سابق بانک مرکزی

رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور: هیأت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال گذشته تخلفات بانک مرکزی را محرز و بر انفصال رئیس‌کل بانک مرکزی و معاونان ایشان رأی داد.

عادل آذر در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به منع به‌کارگیری بازنشستگان شهرداران ازجمله شهردار تهران به علت شمول قانون جدید، افزود: بر اساس قانون جدید ۱۷۰ تا ۲۰۰ نفر از مقامات یا هم‌ترازان آنها باید پست شان را ترک کنند از جمله ۱۵ استاندار کشور که مشمول این قانون هستند و باید تا پایان فرصت قانونی مسئولیت شان را تحویل دهند.

  وی با ابراز اینکه دیوان محاسبات نوسانات نرخ ارز و مدیریت منابع ارزی کشور را از آذر پارسال به‌طور جدی رصد می‌کرد گفت: بانک مرکزی گارد خاصی در برابر نظارت‌های دیوان گرفته بود و به ما اطلاعات و دسترسی‌های لازم را نمی‌داد؛ لذا هیأت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال ۹۶ تخلفات بانک مرکزی را محرز دید و بر انفصال رئیس‌کل بانک مرکزی و معاونان ایشان رأی داد.

نامبرده با اشاره به اینکه در تفریغ بودجه سال گذشته، ۶۸۰۰ بند تخلف قانونی شناسایی شده، اضافه کرده: ۴۹۴۴ بند تخلف در قالب ۱۸۰۰ فقره پرونده تخلف از مرحله حسابرسی به دادسرا ارجاع شده است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه گفت: در یک سال و نیم اخیر ۱۰هزار میلیارد تومان در بخش اقدامات پیشگیرانه حسابرسی و ۱۳۶۲ میلیارد تومان در مرحله دادسرایی به خزانه بازگشته است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پایان نتیجه گیری کرد: بر اساس بررسی‌های دیوان، به اهدافی که برای اقتصاد مقاومتی تعریف شده بود، نرسیدیم اگرچه در برخی استانها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ملاحظه: یکی از دلایل عدم افشای تخلفات سیف از اواخر سال گذشته که برای دیوان محاسبات (یعنی مجلس) محرز بوده، زد وبندهای سیاسی و مصلحت های! کذایی است که متاسفانه در بسیاری موارد موجب وارد آمدن خسارات هنگفت و غیرقابل جبران به کشور و نظام شده و مثلا اگر در سال گذشته پس از احراز تخلف رئیس بانک مرکزی با وی برخورد قانونی صورت می گرفت، شاید بخش زیادی از نابسامانی ارزی و اقتصادی در کشور شکل نمی گرفت.

موضوض مهمتر اینکه اخیرا نیز که خرابکاری سیف برای مسئولین دولتی محرز و وی را برکنار کردند، مجددا به سمت مشاور! منصوب می شود تا به نوعی در مصونیت از برخورد قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.