تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

دستاوردشایان توجه وممتاز جبهه انقلاب دربرابرجریان غربگرای حاکم بردولت ومجلس درخصوص FATF

جبهه انقلاب بعد از حدود یک سال مبارزه در بدنه کارشناسی و حدود ۵ ماه مبارزه بدنه عمومی توانست جلوی بخش عمده‌ای از برنامه جریان غربگرا را بگیرد که مهمترین دستاوردهای حاصله به شرح زیر است:

تخصصی‌ترین مسئله که برای مسئولین نظام هم همه ابعادش قابل فهم نبود، به عمومی‌ترین زبان ممکن و برای کف جامعه طرح شد و سطح درک عمومی جامعه بالا رفت به گونه ای که غربگرایان نتوانستند پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم، کار خود را جلو ببرند.

لوایح چهارقلو که برای پنهانکاری جدا، جدا به مجلس آورده شده بود، در مسیر تصویب دچار مشکل شد؛ مطالبه جبهه انقلاب باعث شد که در مورد اصلاح قوانین داخلی بخشی از مطالبات منطبق با منافع ملی تأمین شود.  

در مورد دو کنوانسیون استعماری پالرمو و CFT  هم مسیر تصویب آن با چالش روبرو شد؛ پالرمو در شورای نگهبان رد شد و دوباره به مجلس برگشت و قلب FATF یعنی CFT نیز در مجلسی که ابتدا حدود ۵۰ مخالف داشت، اما بعد با حدود ۱۶ اختلافِ رای، تصویب شد که توسط شورای نگهبان رد شد و به مجلس بازگشت که در صورت ارجاع به مجمع تشخیص، کمیسیون نظارت، مغایرت آنرا اعلام کرده و به احتمال قریب به یقین با آن مخالفت می شود.

ملاحظه: برای اولین بار از سال ۸۹ به بعد که جبهه انقلاب دچار انفعال شده، توانست با مبارزه کارشناسی، رسانه‌ای و میدانی، کار مشترک انجام دهد و بدون آنکه مرکزیتی از بالا برای بدنه تعیین تکلیف کند، در این مسیر به موفقیت های مقطعی نظیر مسکوت گذاشتن لوایح در مجلس در سه ماه پیش، اصلاح قوانین، برگرداندن آنها به مجلس، بالا بردن تعداد مخالفین و… دست پیدا کند.

از همه مهمتر بدون ساماندهی های تشکیلاتی غیرعاقلانه نظیر جبهه‌های انتخاباتی، اکثریت جبهه انقلاب گفتمان و عملیات مشترک پیدا کرده اند؛ حتی مجموعه‌های ناهمراه در سیستم که مثلاً دور قبل بیانیه عدم وجود مشکل امنیتی با FATF داده بودند نیز این دور به مخالف جدی آن تبدیل شده؛ مراجع تقلید موضع گرفته؛ ده تن از اساتید مطرح حوزه کلاس های خود را در روز تصویب CFT تعطیل کرده و … .

برخلاف برجام، دست خالی طرفداران FATF رو شده تا آنجا که صریحا گفتند: هیچ تضمینی ندارند که تغییری در اوضاع اقتصادی ایجاد شود و به توجیهات موهومی مثل گرفتن بهانه از دشمن و جوسازی در مورد نظر رهبری متوسل شدند.

همچنین غربگریان در ادعای شفافیت و مقابله با فساد ناکام شده و در موضع اتهام قرار گرفتند و نتوانستند رای و حقوق شان را شفاف اعلام کنند.

هزینه تعاملات خارجی بی‌ضابطه و بی‌منطق بالا رفت و راه غرب‌گرایان برای تحمیل برجام منطقه، موشکی و حقوق‌بشر به نظام با دشواری بیشتری روبرو شدند.

مدعیان اصولگرایی و اصلاحط بی مفتضح شدند و دوگانه انقلابی حامی مردم/محافظه کار و سیاست باز تثبیت شد که در انتخابات هم خود را نشان خواهد داد.

از همه مهمتر جبهه انقلاب از وضعیت انفعال به موضع فعال تغییر وضعیت داد و بدنه های مردمی نیز از بدنه های دانشجویی و…. جلو زدند که خود را در حضور خودجوش مردم در تجمع مقابل مجلس در تصویب CFT نشان داد.

دستاوردهای فوق بخوبی نشان می دهد که جبهه انقلاب باید این تجربه موفق را در مسائل دیگر نیز تسری دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.