تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

تغییر قواعد بازی درسوریه به نفع محور مقاومت؛ موضوعی که بایدرژیم صهیونیستی آنرا درک کند

آمریکا برای اولین بار در دو دهه اخیر، یک ناوشکن در بندر صهیونیستی اشدود مستقر کرده؛ ناوشکنی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلویحاً آنرا پیامی در مقابل استقرار سامانه‌های اس ۳۰۰ روسیه در سوریه خوانده است.
اخیرا میخاییل بوگدانف؛ معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگویی، سیاست‌های بنیامین نتانیاهو را به باد انتقاد گرفته و گفته که هواپیمای ایلوشین ۲۰ روس، قواعد بازی در سوریه را تغییر داده و از نتانیاهو خواست که از‌ «دیپلماسی بلندگویی» دست بردارد.
روس‌‌‌‌‌ها بعد از سقوط هواپیمای روس، اعلام کردند که قواعد بازی در سوریه تغییر کرده و سامانه های اس ۳۰۰ را که تا مدت‌‌‌‌‌ها از تحویل آن به سوریه خودداری می‌کردند، در سوریه مستقر نمودند که از زمان استقرار این سامانه ها اس۳۰۰‌‌‌‌‌ در سوریه، گزارشی درباره حمله صهیونیست ها به سوریه منتشر نشده و ظاهراً سرکردگان صهیونیست برای برقراری موازنه جدید، تلاش می‌کنند تا آمریکایی‌‌‌‌‌ها را وارد بازی کنند تا جایی که ناوشکن موشک‌انداز 
«‌USS ROSS‌»؛ ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در بندر اشدود در جنوب اراضی اشغالی لنگر انداخت.
   
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌‌شنبه (۹۷/۷/۱۹) در مراسم استقبال از این ناوشکن، آنرا نشانگر حمایت واشنگتن از تل‌آویو خواند و گفت: مصمم هستیم که از خود در برابر استقرار نظامی ایران و نایبانش در سوریه، دفاع کنیم؛ ‌او استقرار این ناوشکن را تلویحاً دارای پیامی برای روس‌‌‌‌‌ها هم خوانده و گفته است:‌ فکر می‌کنم پیام این کار در سرتاسر خاورمیانه و حتی فراتر از خاورمیانه هم دریافت شده است.
 
در عین حال، نتانیاهو به طور موازی امیدوار است که در ملاقات آتی اش با پوتین، او را متقاعد کند که به آزادی عمل تل‌آویو در سوریه تن دهد؛ ولی با مواضعی که روس‌‌‌‌‌ها طی هفته‌های اخیر از خود ابراز کرده‌اند، بعید است کرملین موضع خود را در این باره تعدیل کند.
جدیدترین موضع‌گیری مربوط است به گفتگوی میخاییل بوگدانف؛ معاون وزیر خارجه روسیه که او در آن انتقادات شدیدی از نتانیاهو کرده و با لحنی تند علیه صهیونیست ها موضع‌گیری کرده است.
 
بوگدانف که او را دست راست پوتین در غرب آسیا می‌خوانند و به ندرت مصاحبه می‌کند، در گفتگو با شبکه‌ ۲۴ رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی درباره تحویل سامانه «اس۳۰۰‌» به سوریه و اینکه آیا مسکو نگرانی‌های تل‌آویو درباره سوریه را درک می‌کند، گفت: قطعاً درک می‌کنیم؛ دقیقاً به همین خاطر هم با وجود درخواست‌های دولت سوریه و توافقی که صورت گرفته و پیش پرداختی که انجام شده بود و با وجود آنکه آنها آماده [دریافت] بودند، ما به درخواست سران رژیم صهیونیستی از تحویل آن خودداری کردیم.
بوگدانف ادامه داد: اما در این مورد خاص، قواعد بازی نقض شد؛ قواعد بازی تغییر کرد؛ قواعد بازی زمانی تغییر کرد که یک خلبان صهیونیست از یک هواپیمای روس به عنوان پوشش استفاده کرد؛ با علم به اینکه نیروهای روس را در معرض خطر قرار می‌دهد.
 
وی در ادامه می‌گوید: سوریه عضوی از سازمان ملل متحد است. این کشور با روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی و هر دولت دیگری حقوق برابری دارد. سوریه کشوری مستقل و تحت حاکمیت یک حکومت مشروع است. این حق حاکمیتی سوریه است.
از بوگدانف درباره نمایش اخیر نتانیاهو در سازمان ملل متحد و ادعای سرقت «آرشیو هسته‌ای‌» ایران و رونمایی از آن توسط نتانیاهو هم گفت: شاید اینکه با نشان دادن چند عکس بگویید آنها چیزی دارند، چند نفر را راضی کند، شاید هم برای امتیازگیری و مصرف داخلی به درد بخورد، اما اگر جدی صحبت می‌کنید، این مسئله باید در سطح حرفه‌ای مورد بحث قرار گیرد.
 
او ادعای کشف یک انبار هسته‌ای در «تورقوزآباد‌» را به سخره گرفت و گفت: این تصور که فقط یک سرویس اطلاعاتی چیزی می‌داند که هیچ کشور دیگری از آن خبر ندارد، ساده‌لوحانه است.
وی در مورد توافق برای حضور نیافتن نیروهای ایرانی در مرز جولان، گفت: قطعاً تمام این اقدامات با هماهنگی با دمشق انجام شده است؛ ما در بخش دیپلماتیک به صهیونیست ها گفتیم که تصمیمات نهایی درباره مسائل نظامی در اراضی سوریه را رهبری مستقل سوریه می‌گیرد؛ آنها از ما خواسته‌اند که ایرانی‌‌‌‌‌‌ها آنجا باشند؛ ایرانی‌‌‌‌‌‌ها هم بار‌‌‌‌‌ها در سطوح مختلف به ما گفته‌اند که سوریه از آنها خواسته که در مبارزه با تروریسم به این کشور کمک کنند و زمانی که [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] به آنها بگوید که مأموریت انجام شده و دیگر نیازی به کمک نیست، آنها سوریه را ترک می‌کنند؛ درست مثل ما.
 
ملاحظه: در شرایط فعلی وضعیت امنیتی در سرزمین های اشغالی به شدت شکننده و ناپایدار شده و از این جهت، مقامات صهیونیستی نظاره گر تقویت روزافزون محور مقاومت در سوریه و لبنان هستند و به هیچ عنوان امکان تحرک و آتش افروزی را ندارند از طرفی بر این باورند که نیروهای آمریکایی و غربی نیز حاضر به هزینه کردن برای صهیونیست ها و درگیر شدن با نیروهای ایرانی و یا روس نیستند فلذا در مجموع، عقربه ها زمان در خلاف جهت میل صهیونیست ها در حرکت است و این مسئله روند مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی را تسریع و در عین حال روحیه مبارزین فلسطینی در سراسر اراضی اشغالی و نوار غزه را بالا می برد. همچنین فرآیند نابودی و اضمحلال سیطره غده سرطانی صهیونیسم در منطقه را سرعت بخشیده و آنرا زودتر از پیش بینی ها می کند که این وضعیت برای صهیونیست ها بسیار هولناک و وحشت آور می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.