رای الیوم در مطلبی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای اولین بار اعتراف کرده که جرات حمله به سوریه پس از اینکه ارتش سوریه سامانه اس ۳۰۰ را تحویل گرفته را ندارد.

این رسانه نوشت: اظهارات کسینا سویتلووا؛ عضو کمیته سیاست خارجی کنیست صهیونیست ها که تاکید کرده که جنگنده های صهیونیستی حمله جدیدی به سوریه از زمانی که دمشق سامانه اس۳۰۰ را دریافت کرده، نداشته است، حائز اهمیت است زیرا بر ادعاهای قبلی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه جنگنده های این رژیم حملاتی پس از تحویل سامانه هم انجام داده اند، خط بطلان می کشد.  

رای الیوم آورده است: نتانیاهو؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها قصد سفر به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه را برای از بین بردن شرایطی که میان این رژیم و روسیه پس از سرنگونی هواپیمای روسی ایجاد شده را داشته که با مخالفت قاطع روسیه روبرو شده است. 

وی بیش از صدبار سعی کرده که القاء کند که رژیمش قادر به نابودی اس۳۰۰ که معادله راهبردی منطقه را تغییر داده، می باشد ولی تاکنون جرات انجام هیچ اقدامی را به خود نداده است.

این رسانه می نویسد: آنچه نتانیاهو نمی خواهد درک کند، اینست که پوتین را نمی شود گول زد زیرا وی اساسا در دوستی با نتانیاهو ناخرسند است و بعید نیست که سرنگونی هواپیمای روسی، این فرصت طلایی را به وی داده تا از شر این دوستی و تبعات آن رها شود؛ به ویژه پس از آنکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی همه خطوط قرمز را زیر پاگذاشت و با هدف قراردادن مراکز سوری در فاصله چند کیلومتری پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه، به روسها اهانت کرد.

رای الیوم نوشت: نتانیاهو که بیش از ۲۰۰ بار به سوریه حمله کرده، جرات تکرار این حملات را ندارد؛ زیرا به خوبی می داند که واکنش روسی-سوریِ مشترک، ویران کننده خواهد بود و از این رو سکوت اختیار کرده و در عین حال گزینه ای هم ندارد.

این رسانه آورده است: سوریه در این جنگ، بسیارقوی ظاهر خواهد شد لذا نتانیاهو در آینده هم جرات حمله به سوریه را نخواهد داشت زیرا این بار با واکنشی آماده و دردناک روبرو خواهد شد و هر که نظر دیگری در این زمینه دارد، بیان کند.

ملاحظه: اخبار متعدد دیگری هم در این زمینه گویای آنست که مقامات نظامی آمریکا نیز به رژیم صهیونیستی پیغام داده اند که درصورت دست زدن به ماجراجویی، توان حمایت از این رژیم را ندارند و احتمال ضربه خوردن به مراکز آمریکایی وجود دارد.

از سوی دیگر وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی، در مقایسه با گذشته بسیار وخیم شده و هم از طرف فلسطینی ها و هم از طرف لبنان به شدت تهدید می شود و در مجموع هیچ گزینه ای برای این رژیم جز تن دادن به شرایط پیچیده فعلی و تسلیم شدن در برابر طرح ها و اقدامات محور مقاومت ندارد و در یک سراشیبی مهلک قرار گرفته و آمریکا نیز به قدری با مسائل مختلف درگیر شده که نمی تواند کمک چندانی به صهیونیست ها بکند و این مسئله همچنان به نفع جبهه مقاومت و تقویت کشورهای همسو در برابر محور شرارت قرار خواهد گرفت.